سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

سرویس شبکه غیرفعال چیست؟


امروزه با توجه به پیشرفت علم و فناوری، انتقال اطلاعات بر خلاف گذشته به راحتی انجام می شود. در واقع راه های ارتباطی زیادی در دنیا برای انتقال و دسترسی به داده های جدید وجود دارد که یکی از آنها شبکه جهانی اینترنت است. در این مقاله می خواهیم خدمات شبکه غیر فعال را معرفی کنیم.

طبقه بندی شبکه های کامپیوتری

در شرکت ها و سازمان های مدیریتی و تجاری دو نوع شبکه کامپیوتری وجود دارد:

شبکه LAN

این شبکه برای برقراری ارتباط و انتقال داده در یک سازمان استفاده می شود.

شبکه WAN

از این نوع شبکه ها برای ارتباط بین چندین سازمان مختلف استفاده می شود. سازمان ها یا شرکت هایی که دارای چندین شعبه مختلف یا گروه های کوچک هستند می توانند از طریق این شبکه ها ارتباط برقرار کنند.

هر سازمانی بسته به نوع مهارت ها و فعالیت ها، بودجه و سایر نیازهایی که دارد می تواند یک یا هر دوی این کانال ها را ایجاد کند. برای پیاده سازی این شبکه ها باید زیرساخت های امنیتی و الگوریتم های شبکه در نظر گرفته شود. خدمات پسیو شبکه را به ما بسپارید.


مراحل ایجاد یک شبکه غیرفعال

در مرحله اول راه اندازی یک شبکه باید بررسی کنید که شبکه مورد نظر از چه فناوری استفاده می کند. فناوری مورد استفاده باید با نیازها و الزامات سازمان سازگار باشد.

پس از آن، باید نوع سخت افزار مورد استفاده در شبکه را به دقت بررسی کنید. سوئیچ ها، روترها، کابل ها، سرورها و سایر تجهیزات بخشی از سخت افزاری هستند که باید با توجه به نیاز شبکه انتخاب شوند. معمولا بعد از انتخاب سخت افزار نیاز به خرید دارد.

پس از ایجاد تمام ویژگی ها، تمام سخت افزارها باید توسط افراد حرفه ای با تجربه در این زمینه نصب شوند. علاوه بر این، طراحی الگوریتم ارتباطات هم در داخل و هم در خارج از سازمان بسیار مهم است.

به یاد داشته باشید که اگر در طراحی و انتخاب سخت افزار دقت کافی صورت نگیرد، راه اندازی یا عملیات شبکه ممکن است آسیب ببیند. به همین دلیل اگر در زمینه راه اندازی شبکه تخصص کافی ندارید، بهتر است از متخصصان مجرب در این زمینه راهنمایی بخواهید. سازمان های مختلفی در این زمینه مشاوره رایگان ارائه می دهند. در ادامه به مهمترین مرحله راه اندازی شبکه یعنی انتخاب زیرساخت شبکه می پردازیم.

شبکه غیرفعال

معادل فارسی کلمه مفعول غیرفعال است. شبکه غیرفعال نوعی شبکه است که در آن هیچ تغییری در داده ها و سیگنال های عبوری از آن ایجاد نمی شود. در واقع، این بدان معنی است که خدمات شبکه غیرفعال با پیکربندی شما مرتبط نیست. خدمات شبکه غیرفعال همان کابل کشی شبکه است. خدمات غیرفعال به عنوان ستون فقرات شبکه استفاده می شود. بنابراین پیکربندی شبکه بدون این خدمات امکان پذیر نیست.

مهمترین کاری که هنگام راه اندازی یک شبکه غیرفعال می توانید انجام دهید این است که یک نقشه را طراحی کرده و آن را به درستی و با دقت کافی قرار دهید.

خدمات شبکه کامپیوتری غیرفعال شامل:

طراحی شبکه

طراحی نقشه

رتا کابلادو

نصب سیستم مرکزی

تنظیمات سیستم قدرت

سوکت، سوئیچ، پچ پنل، روتر را نصب کنید

راه اندازی اتاق سرور

پیکربندی دوربین های مداربسته تحت شبکه

نصب انواع سنسورهای هوشمند

نصب سیستم های مقاوم در برابر آتش.

شبکه غیرفعال چیست؟

یک شبکه غیرفعال به عنوان ستون فقرات شبکه در نظر گرفته می شود که ارتباط را در شبکه برقرار می کند. می توان گفت که شبکه غیرفعال مهمترین و اولین قدم برای ایجاد بستر شبکه در یک سازمان است و برای استفاده از خدمات شبکه باید سرویس های شبکه غیر فعال را پیکربندی کرد.

برای به دست آوردن یک سیستم شبکه غیر فعال قدرتمند و پرسرعت، باید از کابل شبکه با کیفیت بالا استفاده کنید. کابل باید طبق استانداردها ساختار و ساخته شود. شبکه پسیو بسیار مهم و حساس است، بنابراین اجرای خدمات پسیو، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه نیاز به دقت بالایی دارد و برای نصب و راه اندازی شبکه پسیو باید از افراد فنی استفاده شود.

اگر خدمات شبکه غیرفعال به درستی راه اندازی نشود، هزینه های نگهداری و پشتیبانی و همچنین مطابقت با نیازهای کاربر می تواند بسیار بالا باشد. علاوه بر این، زمانی که کاربران از شبکه استفاده می کنند، با مشکلاتی مواجه می شوند و نمی توانند از تمام ویژگی های شبکه به درستی استفاده کنند.

باید تا حد امکان پهنای باند در شبکه ایجاد شود تا علاوه بر رفع نیاز فعلی، ارتقاء بستر شبکه به فناوری های آینده به راحتی و با کمترین هزینه ممکن و امکان پذیر باشد.

امکانات شبکه غیرفعال در واقع به دستگاه هایی در شبکه اطلاق می شود که تنها نقش زیرساخت انتقال داده را دارند و هیچ فعالیتی بر روی آن انجام نمی دهند. اگر بخواهیم ساده تر و قابل فهم تر توضیح دهیم، می گوییم: دستگاه هایی که برای کار به برق نیاز ندارند، می توانند بخشی از امکانات شبکه PSO باشند.

فرقی نمی کند که رسانه انتقال در شبکه سیم مسی باشد یا کابل فیبر نوری. بخشی از تجهیزات شبکه محسوب می شود.